Storie di successo

Perché usare la saldatura a ultrasuoni? Quali sono i fattori determinanti per la scelta degli ultrasuoni? Le opinioni dei clienti

In mostra per l'innovazione.

Le fiere sono una piattaforma per lo scambio diretto in occasione delle quali presentiamo i nostri ultimi sviluppi e la tecnologia all'avanguardia. In tutto il mondo.

pillow-bag-machine at PPMA exhibtion
05.10.2014

Herrmann Ultraschall displays the latest ultrasonic sealing solutions for bag, blister and pod packaging at PPMA exhibition in Birmingham, UK.

With a live exhibit on the stand, a packaging machine by Dutch machine builder PMB-UVA, the ultrasonic sealing of snack bags is being demonstrated. The machine contains two ultrasonic modules, one for the longitudinal lap seal and one for the peelable cross seam. The material is metalized BOPP foil (biaxially oriented polypropylene). Using ultrasonics for the cross seal saves 50% material when compared to heat sealing. Another application with high potential is the ultrasonic sealing of fresh cut salad bags.